Dat zijn die mensen vol vragen. Zij die willen weten waarom. Zij die moeilijk voor 1 job kunnen gaan.
Zij die graag bijleren of dingen in vraag stellen. Zij die altijd zien wat er nog beter kan. Zij die er 200% voor gaan. Maar dan misschien plots moe zijn en niet weten waarom. Zij die niet houden van middelmatigheid. Zij die worstelen met erkenning krijgen of vragen.
Moeilijke gevallen en grensverleggers.
Dat zijn de mensen voor wie ik graag werk. Omdat het uitmaakt. Omdat het goed moet zijn.
Als organisatie wil je verschil maken voor verschillende mensen. Voor je doelgroep, want dat is jouw missie. Voor je medewerkers, omdat jouw missie hen drijft. Voor andere betrokkenen die je steunen.
En dat is nu net interessant. Veel organisaties zijn er vandaag niet altijd mee bezig om die impact vast te pakken en zichtbaar te maken.
Ik begeleid organisaties om hun unieke kwaliteiten te leren kennen. Op welke manier maak je nu echt het verschil? En hoe kan je hier op inzetten om je meerwaarde nog te vergroten?
Voor deze strategische oefeningen vormen klantervaringen de basis. Verwacht dus niet dat je in een vergaderruimte zal blijven zitten. De antwoorden liggen op straat (of daar ergens in de buurt).
Claire Kramme (FR) en ik begeleidden de projecten die steun kregen binnen Music Connects #2. Samen analyseerden we de impact van de projecten.